Abruka Arbo

Mõni aeg tagasi toimus Nasva sadamas Saaremaal uue Abruka liinil sõitma hakkava reisiparvlaeva Abro esimese veeskamise ja nimeandmise tseremoonia. See on suursündmus Baltic Workboats AS-i ja ka kogu Eesti merenduse jaoks. Usaldus kodumaisete uute laevade tootmise vastu on kasvanud ja sellega seoses ka võimalus sektorit tervikuna edasi arendada. Samuti suureks abiks ja referentsiks uutel turgudel äri ajada.

Abruka Arbo

Arbo näol on tegemist laevaga, mida kasutatakse Saaremaa Roomassaare sadama ja Abruka väikesaarega ühenduse pidamiseks. Laev on ehitatud alumiiniumist, mis võib pardale võtta kuni 24 reisijat või 12 reisijat, kui veab tekilaadungina 3,5 tonni kaupa. Laeva pikkus on 15 meetrit ja laius 4,6 meetrit, maksimaalne süvis 1,5 meetrit ning kiirus max 13 sõlme, liinil opereerimiskiirus 10 sõlme. Laev peab olema võimeline läbima kuni 5 sentimeetri paksust silejääd.

Kui Abruka meremehed mõningase kasutusaja järel olulisi puudusi ei leia ega tähelda, on pandud kümnesse. Sellistele alustele leiab kasutus põhjanaabrite saarestikevahelisel ja järveliikluses. Konkurents Soome ja Rootsi laevaehitusturul on tihe, aga üritama peab.

Rendikaater.ee meeskond soovib õnne ja edu õnnestunud projekti puhul. Et seda sorti ettevõtmistele oleks tulevikus tihedamini põhjust tähelepanu pöörata.

Igaüks saab hakkama – kui vaid tahta!
Rendikaater.ee